fredag 14 juli 2017

14 juli.

Än en gång har jag utfört mitt självpåtagna uppdrag att hissa vår svenska flagga här vid Ringvägen 3A.
Att jag inte har mycket till övers för vårt kungahus och kungliga jippon ändrar inte faktum:
Det är allmän flaggdag.
Samma sak den 8 augusti.
Hur gör de, som ogillar den svenska arbetarrörelsens historia och traditioner på första maj?
Den svenska flaggan är alla svenskars flagga.
Även de två turkars, som intervjuades i TV igår före matchen Östersund-Galatasaray.
De hejade på Galatasaray.
Det skulle aldrig falla mig in som att heja på Bayern München eller Hamburger SV mot ett svenskt lag (möjligen AIK).


2 kommentarer:

Anonym sa...

Monarki el.inte!
Arbetarrörelsens 1:a maj!
Heja Sverige!
Vart vill du komma!

H-G Strömer sa...

Hej Anonym!
Tråkigt att det jag ville förmedla inte kom fram riktigt.
Kan vara fel på avsändaren eller mottagaren.
Hoppas övriga läsare förstod.