lördag 8 juli 2017

Ner i dyn.

När jag läste detta steg mitt blodtryck rejält.
Skribenten i OT skriver om ”dråpslaget” mot oss socialdemokrater.
Jag uppfattade Åkessons demagogiska fräckhet som att han tog Per-Albin Hansson som gisslan för sina egna syften:
Han och SD vill framstå som Sveriges räddare.
Att Jimmie Åkesson jämför sig med Per-Albin Hansson är ungefär som att jämföra en komocka med en trerätters middag.
Åkessons tal väcker bara avsmak, vämjelse och avsky hos mig med sitt gisslantagande.
Han tjatar om ”Vårt” moderna folkhem.
Vilka är ”vi”?
Vilka är det ”vänsterliberala etablissemanget”, som är ”för dom som bränner bilar” medan SD är ”för dom som bygger bilar”.
Att skända och förolämpa den gamla devisen ”Gör din pliktKräv din rätt! ” är ett hån mot den tidiga svenska arbetarrörelsen.
Befinner man sig på botten och vill komma längre ner hamnar man i dyn.
Där någonstans befinner sig Jimmie Åkesson.
(Texten är ur OT 20170708)
OBS! Han lät bli att sjunga nidvisan om mordet på Olof Palme.

https://www.youtube.com/watch?v=Fzc7B66w8Tw


Bifogar också ledarsidans sågning av SD: fria fantasier och utopiska förslag.



7 kommentarer:

Anonym sa...

Nidvisor hit & dit
Palme hit och dit
Jimmie hit & dit
SD hit & dit
HG hit & dit

Vem mer hit & dit ????????????????????????
Jag är så förbannat trött på dina påståenden?

H-G Strömer sa...

Hej Anonym!
Fakta hit & dit
Varför skulle jag fästa något som helst avseende vid ditt gnäll?
Jag är så förbannat trött på alla nazister, rasister och sverigedemokrater.

KPS sa...

Det är väl inte konstigare än att Per Albin Hansson en gång i tiden snodde uttrycket "Folkhemmet" från högermannen Rudolf Kjellén?

Vad S sår och har sått, det kan SD skörda.

Anonym sa...

Jimmy Åkesson är rak och ärlig
Så har då Almedalsveckan avverkats. Behållningen av denna politiska semestervistelse visar tydligt vad Sverige saknar, nämligen politiker! Förutom SD, som röner allt större intresse från svenska folket! Åkesson är rak och ärlig, säger sanningen och påverkas inte av de mobbande övriga i lekstugan, som för övrigt bara retar upp svenska folket med sina eviga repetitioner av gammal unken skåpmat, utan mål, eller mening.

H-G Strömer sa...

Hej Anonym!
Åkesson är rak och ärlig, påstår du.
I så fall är talibanerna fredsälskande, ryska idrottsmän garanterat odopade, sanden i Sahara är slut och Sibirien är snöfritt.
Antingen ljuger han (hur många flyktingar som fanns i hans klass i Sölvesborg, exempelvis) eller så vet han inte, känner inte till, kan inte kommentera.
Han är en skicklig demagog, men det imponerar INTE på mig, som vet vad han står för.
Han sjunger nidvisor om mordet på Olof Palme
https://www.youtube.com/watch?v=Fzc7B66w8Tw
Sossehatarna uppskattar det säkert, men inte jag.
Så gör ett kräk!
Vidrigt!

Anonym sa...

Åkeson vill inte ha blattar så vad är problemet.

H-G Strömer sa...

Hej Anonym!
Det fattas kanske något hos dig, jag vet inte vad.
"Blattar"?
Inlägget handlade inte om "blattar".
Det här är "problemet:
Han och SD vill framstå som Sveriges räddare.
Att Jimmie Åkesson jämför sig med Per-Albin Hansson är ungefär som att jämföra en komocka med en trerätters middag.
Läs om mitt inlägg!
(Tyskarna trodde några år att Hitler var deras räddare)
Inga likheter i övrigt.