lördag 30 juni 2012

Ännu en musikalisk släkt.

 Jag spenderade en dryg timme i Fågelfors kyrka för att lyssna på syskonen och kusinerna Närklin, Olofsson och Lundström. Marie-Louise och Andreas Olsson fanns på plats och ackompanjerade.
Att Oliver och Catja är musikaliska och har bra röster visste jag redan. Kusinen och mammorna är som sagt släkt med dom, och det märktes tydligt.
Programmet var rikt och varierat med några klara höjdpunkter, ”I know him so well” och ”Someone new” samt den avslutande ”O happy day”, där Cecilia äntligen drog på för fullt tyckte jag bäst om.
Det rör sig som sagt om en musikalisk släkt med goda röstresurser. Enda nackdelen jag noterar är, att dom alla ligger i samma register, rena sopraner. Det kan dom å andra sidan inte göra något åt…
Så duktiga sångare kunde kanske ha lagt på en stämma till här eller där, eller en bakgrundskör i ”End of the world”, men det ändrar inte min helhetsbild nämnvärt.
En riktigt bra musikkväll!
PS! Jag visste inte att Catja är vänsterhänt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar