onsdag 22 maj 2024

En vallfärd.

Jag har tidigare lovat att göra några vallfärder, men de har blivit inställda.

När det skulle byggas en golfbana i Allgunnen lovade jag att vallfärda dit och bli medlem på livstid trots att jag inte spelar golf.

Vallfärden inställdes.

Jag lovade att vallfärda till den s.k. Gården och kyssa dåvarande chefen Detlef Sannemüllers skor om han och de övriga som reste till Paris på vår bekostnad fick träffa Zlatan, vilket utlovats.

Vallfärden inställdes.

Nu lovar jag ännu en gång att göra en vallfärd, nämligen om Carl-Wictor Svensson blir invald i Europaparlamentet, vilket han själv tror inte är omöjligt.

Jag kommer att vallfärda till kommunhuset närmast följande kommunfullmäktige och strax före sammanträdets början med högsta möjliga röststyrka förkunna:

Carl-Wictor Svensson är det bästa som någonsin har hänt Högsby kommun.

Hans blotta existens hedrar vår kommun och skänker ära och berömmelse åt den.

PS! Eftersom jag inte är politiker håller jag mina löften.

Förresten var det bara 7 Carl-Wictor Svensson i artikeln. Inte ens tangerat rekord.

(OT 20240522)


 

4 kommentarer:

  1. Hej Erika!
    Jag råkade ta bort din kommentar av misstag.
    Du skrev, att jag inte får publicera hela artiklar, och att jag ska sluta med det.
    Jag fick Martin Tunströms tillstånd att presentera artiklar ur OT/Barometern för ett antal år sedan när Thoralf Alfson skrev något ungefär likadant som du skrev. Ingvar Gunnarsson bevittnade samtalet på ICA.
    Så jag fortsätter tills Martin Tunström förbjuder mig att presentera artiklar ur Barometern/OT.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du behöver i så fall ha tillstånd från vår chefredaktör, en enskild skribent – varken jag eller Tunström – kan ge sånt tillstånd.

      Radera
    2. Hej Erika!
      Jag anger alltid källan. Det borde räcka. Annars får väl Barometern åtala mig.

      Radera
  2. Den som inte vågar spänna bågen……
    Nu har du gjort reklam igen💙🇪🇺

    SvaraRadera