torsdag 25 juli 2024

Berga idag.

Jag var i Berga kyrka och lyssnade på tre duktiga musiker, kanske till och med mer än duktiga.

Andreas Ohlson fick ta ett tungt ansvar vid pianot, men han skötte sig med mer än den äran.

Jag vet vad Andreas Stenfeldt kan ända sedan Andreas Johansson sjöng ”Jailhouse Rock” i musikalen LOL 2005. Hans insatser i Elvisbandet kan inte överskattas.

Håkan Hammarsten fanns där utan att märkas. Det är ett bra betyg åt en trummis.

Jag kände igen alla låtar utom en och kunde de flesta, men jag saknade en bra basist. Det hade höjt det hela ännu lite till.

Jag hade svårt att höra allt Andreas sa mellan låtarna. Det berodde antingen på min nedsatta hörsel eller att det var för mycket bas på miken.

Jag känner både glädje och stolthet över att ha fått göra musik ihop med dessa tre.

Håll igång musiken!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar