fredag 11 oktober 2013

Jag och musiken 43.

Det är självklart, att alla musikalerna, som jag medverkat i och till, ihop med Fröviskolans avgångsklasser, ska vara med i ”Jag och musiken”, men de finns redan på min blogg. Utgå i så fall från
och fortsätt framåt i tiden.
Samma sak gäller för ”Elvisprojektet”. Hela historien om det finns också på min blogg.
Elvisprojektet är det musikaliskt sett bästa jag har medverkat i. Där fanns inte en svag punkt (möjligen jag själv), och många riktigt skickliga musiker, och då menar jag riktigt skickliga.
En årlig återkommande tillställning där jag gärna är med och spelar är ”Juladansen” i sporthallen på höstterminens sista dag.
Jag vet inte hur det hela började, men troligen var dåvarande idrottsläraren Roger Petersson en av initiativtagarna.
Många duktiga elever har varit med på scenen efter bara några få repetitionstillfällen. Det har hänt, att f.d. elever har tagit ledigt från sin gymnasieskola för att kunna vara med och spela på ”Juladansen”. Några har ringt och anmält sitt intresse, och de har självklart varit välkomna.
Det har varit tacksamt att ha med Åke ”Blås” Nilsson och Anders Johansson vid många tillfällen, liksom den från kommunala musikskolan så brutalt sparkade Ove Sundin.
Jag tycker att ”Juladansen” är en härlig tradition, och jag är gärna med både i år och nästa år om jag blir tillfrågad, eftersom jag vet hur bra kompet är.
Vad som händer 2015 törs jag inte spå om idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar