onsdag 16 oktober 2013

Jag och musiken 44.

Elvisprojektet tog slut den 5 april 2012. Vi hittade inget övningstillfälle, då alla elva kunde vara med.
Jag och Andreas var överens om att inte ställa oss utanför Högsby Sparbank utan att ha repeterat. Vi ville inte förstöra Elvisprojektets goda rykte med en halvtaskig spelning.
Fröviskolans musikaler spelades upp med mig i publiken.
Jag hade ingen att göra musik med.
OK, det fanns några lovande pojkar på mellanstadiet, men de behövde mer tid och mycket övning.
Det fanns bara en utväg, nämligen att göra musiken ensam.
Jag lekte trubadur en kväll på Ceema. Publiken var fåtalig och hade inte samma favoritlåtar som jag, men jag gav inte upp.
Jag spelade vid Gösjöns camping 2011 och 2012. Några gånger hade jag nöjet att spela där tillsammans med Oskar Sjöberg, som jag var klassföreståndare för under hans tre år på högstadiet.

Han har en bra sångröst, och kan sin gitarr.
Som extra plus tycker han om 60-talsmusik, särskilt The Beatles.
Det var riktigt roligt, men tyvärr var vädret emot oss de flesta gångerna.
Det blev en spelning vid Gösjön i somras också med bra väder och en hel svärm myggor och trevlig publik.
Den 20 juni 2012 fick jag titeln ”Gästtrubadur” vid Välenbadets Camping.
Inför det framträdandet övade jag flitigt, och jag gjorde följaktligen en bra spelning där.
Jag har också gjort min musik på Mejeriet.
Hösten 2011 blev jag tillfrågad om ett ”Melodikryss” av tre unga damer på gymnasieskolan.
Jag lät mig övertalas mycket hastigt, gjorde två ”Melodikryss” och framförde dom i Församlingshemmet.
Ett av dom har jag också presenterat för Högsby PRO.
Efter att aldrig har varit den bäste eller skickligaste när jag har gjort musik tillsammans med andra genom åren, blev jag plötsligt bäst!
Jag hade ju bara mig själv att konkurrera med.
Visst är musiken (nästan) alltid rolig, men att göra den tillsammans med andra höjer den rejält, även om man har en eller två eller flera i gänget, som är bättre än man själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar