onsdag 12 juni 2024

Årets musikal.

Jag har sett och hört årets musikal.

Dessvärre blev jag inbjuden till dagens föreställning och inte till gårdagens urpremiär som brukligt.

Årets musikal håller bra klass, ett fantasifullt manus, bra skådespelare där dom som pratade så sakta att jag förstod vad dom sa får högsta betyg.

Samma gäller sången, några kan ta i bättre.

Hur som helst höll dom musikaltraditonen levande.

Orkestern fick nöja sig med 7 låtar.

Resten var inspelad musik, vilket jag personligen inte är förtjust i, men vi har ingen kommunal musikskola som förr….

Niorna är födda samma år som jag pensionerades,och antalet elever minskar. Starkt att göra en så pass bra musikal.

Man kunde ha presenterat alla musiker och inte bara kapellmästaren.

Det är dom värda, Melwin, Leo, Hugo, Macie, Embla och Alva.

Bilden visar de två sistnämnda.

(PS. Musikalen jag såg hade inte matkamp som tema vilket påstås i dagens OT. Alla såg mätta ut.)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar