söndag 16 juni 2024

Högsbydagen.

Jag lyssnade på musik under Högsbydagen.

Bergeskans är alltid Bergeskans med bra förstärkning.

Downhill Fools har spelat upp sig sedan i höstas. Samspelet sitter bättre, och några stämmor förskönar ytterligare.

De har framtiden för sig.

Markus och Hugo var duktiga, och Markus är värd ett extra beröm. Han har en klangfull sångröst och imponerade på mig. Att dom slutade med Cornelis och Elvis gjorde att jag kände igen mig också.

Men mest av allt imponerade sexorna med sitt framförande. Att Christian är en mycket skicklig gitarrist är ingen garanti för att han är en bra lärare, men det är han, till och med utmärkt bra. Han har fått med sig sexorna en bra bit, och visar att det finns hopp för musiken i Högsby även i framtiden.

Jag ser fram emot att höra dom nästa år.

Downhill Fool samt Markus och Hugo var värda en betydligt större publik, men vi rår inte på vädret.

Bättre lycka nästa år.

(PS! Min bild på Downhill Fools håller inte tillräcklig kvalitet. Ursäkta!) 

2 kommentarer:

  1. Christian Carlsson16 juni 2024 kl. 11:37

    Tack för de fina orden🙏🙏🙏

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är värd dom. Jag bedömer så ärligt jag kan.

      Radera