lördag 14 september 2024

Dum rasist.

 

Den här hittade jag på det s.k. Högsby-nytt.

INSÄNDARE

Läste debattartikeln om att det i vissa av kommunens fritidshem har satts upp arabiska bokstäver, vilket fått föräldrar och barn att reagera.

Jag bor i annan del av landet, men jag tycker att Oskarshamns kommun borde skämmas.

I Sverige gäller svenska språket.

Svensk

Rasisten som kallar sig svensk förstår inte att alla som har barn ska förstå.

Förresten ser jag arabiska siffror överallt.












1 kommentar:

  1. Så länge det inte hämmar barn och vuxnas förmåga att lära sig svenska så förstår jag inte problemet. En liten parantes, Migrationsverkets korrespondans med asylanter sker endast på svenska aldrig på något annat språk. Detta gäller allt från avslag till positiva nyheter.

    SvaraRadera