tisdag 27 december 2011

Högsby IK:s medlemsregister.

Jag har hanterat Högsby IK:s medlemsregister i 30 år, och idag lämnade jag det ifrån mig. Jag märker, att jag har problem med att hantera det allt svårare programmet, och någon gång måste ändå någon annan ta över.
Registret jag övertog efter Kennet ”Puhl” Karlsson är det till vänster. Då som nu är Adolfsson Weine först. Allt skrevs och noterades med blyerts och händerna.
Numera är hanteringen enklare, men man måste kunna det.
Varför har jag då pysslat med detta oavlönade arbete i trettio år?
Svaret är enkelt:
Vi har inget bättre än ungarna, egna och andras. Jag går till Frövi för att se bland andra mina f.d. elever spela fotboll. Jag tittar på småknottarna då och då borta på sjumannaplan.
Dom som håller på med fotboll ägnar sig dessutom i mindre omfattning åt olämpliga och olagliga verksamheter.
Bröderna Skolk och Smit spelade inte fotboll.
Inte bröderna Klotter och Vandal heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar