lördag 15 mars 2014

Jag och musiken 48.

Jag har under de senaste fyra åren övat och gjort musik tillsammans med fyra duktiga ungdomar
Vi hade Långemåla den 24 augusti på gång, när två av grabbarna inte tyckte att det var roligt längre.
Som jag konstaterat otaliga gånger:
Att göra musik måste vara roligt!
Jag blev naturligtvis besviken och ledsen, eftersom jag fortfarande tyckte att det var roligt.
I dag, den 15 mars spelar vi ihop för sista gången.
Den spelningen hade vi lovat långt tidigare, och det löftet håller vi.
Till all lycka finns det en ersättare för de två gitarristerna, som hoppade av.
Han heter Oliver Lundström och var utmärkt redan i musikalen ”Hot Stuff” 2007.
Han var lika bra i elvisprojektets kör.
Han är duktig på gitarr och sjunger som en Lundström.
Välkommen i ”Strömers sista pack”, Oliver!
De som uppskattar gammal god 50- och 60-talsmusik är välkomna till Värdshuset på påskafton för att lyssna på oss.
Vi är ganska bra, övar flitigt och framför allt:
Vi tycker att det är roligt att göra musik!
Vi hörs.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar