lördag 10 oktober 2015

En vallfärd.

Det här tror jag inte på.
Jag tror inte heller på Jultomten och Gud.
Jag trodde inte heller på en golfbana eller en stugby i Aboda i början av 80-talet.
Då lovade jag att vallfärda till Aboda och bli medlem i den eventuella golfklubben.
Det blev ingen vallfärd.
Efter en dags övervägande avger jag följande löfte:

Om allt det som Detlef Sannemüller så frikostigt utlovar verkligen inträffar, att 15 högstadieelever får åka till Paris, se en match med PSG och Zlatan i mars-april, samt få Zlatans autograf, kommer jag att vallfärda till Fritidsgården.
Där kommer jag att med mycket hög röst förkunna, att Detlef Sannemüller är en av Sveriges bästa fritidsledare, samt knäböjande putsa hans skor, som bevis på min egen underlägsenhet och beundran för honom.

Att jag och alla andra finansierar det med s.k. projektpengar påverkar inte mitt löfte.
Jag har bidragit till mååååååååånga projekt under årens lopp.
Du också!
De har oftast inte glatt någon annan än de sysselsatta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar