lördag 13 februari 2016

Fler fünd.

Som mina läsare har förstått håller jag på med en oerhörd rensning av sådant som en gång bedömdes som värt att spara.
Ett förnämligt fünd gjorde jag igår, och idag gjorde jag några till.
Bilderna från Motell Filbyter, som låg mellan Linköping och Norrköping, torde vara tagna mars eller april 1964.
På den ena bilden poserar vår kompgitarrist Jocke och jag.
Jocke är den person på Planeten som jag har gjort mest musik tillsammans med.
Jocke har friskat upp mitt minne: Bilderna togs efter vår seger i  radions twistbandstävling i Norrköping tisdagen den 17 mars 1964. 
En utförligare redogörelse för denna meriterande händelse finns på
http://h-gstromersblogg.blogspot.se/2013/08/jag-och-musiken-23.html
Tack för hjäpen, Jocke!

På den andra bilden ses The Fox Hunters: Jocke, jag, Staffan och Leif.
Islandströjorna hade vi dels för att inte frysa i VW-bussen Siegfried I (kallad Sigge), dels för att väcka uppmärksamhet.
Uppmärksamhetsbehovet styrks också av de löjliga huvudbonaderna och solglasögonen, men det gjorde nytta.
Folk kände igen oss.






Den tredje bilden är från Evertsberg första veckan i mars 1961.
Det fanns gott om musiker på 2.Batt och så jag, som hade en gitarr.




Resten finns på


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar