söndag 6 november 2016

Minnesvärt.

En del kvällar minns jag mer än andra.
Den här till exempel.
Först en riktigt trevlig återträff med f.1980. Många glada återseenden, många glada minnen, många roliga kommentarer. Mycket god mat, dessbättre alkoholfritt för min del, eftersom jag var med och gjorde musik senare. En kul lek iscensatt av Petra och en hel del annat trevligt.
Att jag sedan fick nöjet att göra musik med tre ungdomar som inte ens var födda när återträffarna slutade nian var pricken över i.
Ja, Oliver saknades, men inte alls så mycket som jag hade befarat. Hugo fyllde på bra, Viktor kan sitt, Elias glänste bitvis och jag skötte mig hyfsat.
Vi var ganska bra, faktiskt.
Jag är lite mer än nöjd.
Gabben bjöd mig på en whisky, som jag sparade till nu, klockan två.
Den satt också bra.
Tack för den, Gabben!
Tack Jennie, som tog initiativet, och tack alla ni andra, som jag bytte ord med.
Sist men inte minst: Tack för maten, Henrik!
Det urusla vädret kan jag bara beklaga, liksom det faktum att många f.d. elever jag hade velat träffa inte kunde eller ville komma.
Vi kanske ses en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar