tisdag 7 november 2017

En till!

Jag hajade till, när lunchekot redogjorde för några ommöbleringar i Ericsons ledning.
Fredrik Jejdling blir vice VD.
Jodå, jag har kollat och hört rätt.
Fredrik var klasskamrat med Patrik i alla år.
Han är en till i raden av f.d. elever vid Fröviskolan, som har nått en hög position.
Fredrik var bra på det mesta, duktig i fotboll, spelade trumpet i storbandet, trummor i ”Pojklaget” med bl.a. Patrik.
Jag vill minnas att han var Tjeckoslovakien när vi spelade OS och VM på hockeyspel.
Fredrik var alltid välkommen till oss, och Patrik var ofta hemma hos Fredrik.
Jag har många trevliga minnen av Fredrik, liksom av Harry, Ann-Marie och Eva Jejdling. Det var generösa människor och vänner.
Mina gratulationer till en framgångsrik f.d. elev vid Fröviskolan!
(Jag har naturligtvis ett antal gamla fotografier där Fredrik är med, men dom stannar i albumet.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar