tisdag 6 juli 2021

En vallfärd.

Fantastiska planer har sällan imponerat på mig.

Däremot kan jag tycka att det färdiga resultatet är fantastiskt .

Då och då lovar jag att vallfärda för att uttrycka min beundran över duktiga personers eller myndigheters skickliga beteende.

Bland annat lovade jag att vallfärda till den planerade golfbanan i Allgunnen och bli medlem där på livstid.

Det blev jag inte.

Jag lovade att högljutt hylla Detlef Sannemüller och kyssa hans skor om han och hans medresenärer fick träffa Zlatan i Paris.

Det gjorde jag inte.

Det finns ytterligare några utlovade vallfärder, som inte har blivit av.

Jag utlovar nu ytterligare en vallfärd:

Om Roland Lohr gen Stahl lyckas färdigställa sitt 100-miljonersprojekt med stugor, osv. kommer jag att vallfärda till Elsabo Herrgård och med hög och tydlig röst förklara, att Roland Lohr gen Stahl är en ytterst skicklig, initiativrik, kompetent och duglig person, som har gjort mycket gott för Högsby kommun.

Jag kommer att bekosta en ganska stor annons i OT, där jag skriver ungefär samma sak; att Roland Lohr gen Stahl är en betydelsefull person för Högsby kommun som förtjänar att hyllas med det näringslivspris som Bengt-Åke Lundin nämner i artikeln.

PS! När vi gjorde musikalen Grease 1992 gick jag, Karla, Maria och Weine bland annat på den numera igenvuxna stigen, när Weine tog fotografierna till Ouvertyren.

https://www.youtube.com/watch?v=OWmtHpOdSZ8&t=4307s


 

6 kommentarer:

  1. Du bara babblar!

    SvaraRadera
  2. Dom där storslagna planerna kommer aldrig att bli verklighet, dom är lika världsfrånvända som sossarnas drömmar om ett lekland/vattenpalats i Lanhagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Unknown!
      Nja, det gällde nog ett spa och kanske en bassäng.

      Radera
    2. Åh nä glöm det och snabbt. Ingen nämnd och ingen glömd men när jag var ung så blev vi "uppraggade" av SSU i Högsby. Eftersom det var ett disco i fritidsgården för endast SSU så skrev man på och gick in. Innan discot så talade på den tiden Socialdemokraternas kommunalråd om den stora simhall som skulle byggas i Lanhagen. Lanhagen har 4 uppställningsplatser för husbilar och en boule bana. Jag såg ingen simhall när jag var där sist,bara sly och en fallfärdig dansbana.

      Radera
    3. Hej Anonym!
      Jo, så var det. Lagstiftningen medgav dans för föreningar. Endast medlemmar fick komma in. Spelade åt SSU i Aneby Annandag Jul 1963 och åt CUF på Visingsö. Ina kom med i CUF på samma sätt.
      Simhallen hörde du talas om. Jag hörde bassäng. Ointressant idag.
      Jag trivs oftast bra i Lanhagen.
      Du kan ju själv utlova vallfärder....

      Radera