lördag 6 augusti 2022

Bergeskans.

 

Jag har ännu en gång varit i en fullsatt kyrka och lyssnat på Bergeskans.

Ja, Magnus Pettersson, Willy Andersson och Hugo Lundström förstärkte förtjänstfullt.

14 låtar och ett extranummer är för mycket att kommentera.

Jag nöjer mig med Tomas i ”Don’t get around much anymore.”

Där njöt jag av ett sagolikt härligt gung.

She’s not you” och ”Love lettters in the sand” kände jag igen med glädje.

Jag kunde inte låta bli att sjunga med, lagom högt.

Bäst var Robert i ”Golden slumbers”.

Mästerligt!

Det förtjänar att nämnas, att samtliga musiker är födda och uppvuxna i Högsby kommun, och alla utom Magnus i själva Högsby.

Vi ska känna stolthet över detta.

Avslutningsvis:

Vem fyller kyrkan härnäst?

(Jag tog några kort som jag inte publicerar eftersom jag glömde be berörda om lov.)



6 kommentarer:

  1. Tack, du får gärna lägga ut bilderna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym!
      Avstår.
      Det finns många bättre bilder ute på Facebook.

      Radera
  2. Fan du, fullsatt säger du? Det är sånt här som sätter Högsby på kartan, tänka sig fullsatt.......var det 10 personer då eller?

    SvaraRadera
  3. Nej nej nej anonym 16.28 detta sätter inte Högsby på kartan. Nä en gångväg för 7,7 miljoner från Frövi till träningsplanen, det är det som sätter kommunen på kartan.

    SvaraRadera