onsdag 14 september 2022

Björn Söder.

 

Björn Söder är sverigedemokraten som anser att jag och Börje Salming inte är svenskar

Björn Söder är sverigedemokraten som slåss i krogkön i självförsvar.

Björn Söder är sverigedemokraten som avsattes som talman:

Vid förra valet var SD berättigade till posten som andre vice talman, men vid omröstningen 2018 röstade ledamöterna bort Söder till förmån för vänsterpartisten Lotta Johnsson Fornarve. Även omröstningen till tredje vice talman förlorade Söder, då till Kerstin Lundgren (C).

Björn Söder är sverigedemokraten som anser att SD:s egen vitbok innehåller lögner:

SD:s vitbok: partiets rötter tydligt nazistiska

Mindre än två månader före valet är en första delrapport av Sverigedemokraternas vitbok klar. Att partiet har nazistiska och fascistiska rötter framkommer tydligt.

Björn Söder är sverigedemokraten som anklagar utan saklig grund:

Björn Söder (SD) gick till hård attack mot SVT efter tisdagskvällens ”Aktuellt”.

Riksdagsledamoten anklagar kanalen för att sprida propaganda.

Public service ska banne mig reformeras i grunden!”, skriver han.

Jag är stolt över att Aktuellt tar upp de viktigaste och mest brännbara frågorna. Det ska vi fortsätta göra oavsett kritik från politiker”, svarar SVT Nyheters ansvariga utgivare Charlotta Friborg i ett mejl till Aftonbladet.

Samma dag som SD:s partiledare ser talmansposten som en ”paketlösning” i regeringsförhandlingar går vice talman Björn Söder till hårt angrepp mot SVT:s ”Aktuellt”.

Söder anklagar SVT för att låta debattören Willy Silberstein ”framföra rena lögner” oemotsagd – och kräver att public service reformeras i grunden.

Nu får banne mig SVT skärpa sig och sluta med rena propagandainslag”, skriver han på Twitter. 

Sverigedemokraterna skriker i högan sky så fort de får kritik, säger Willy Silberstein.

SD har tidigare verkat för att krympa public service. 

(ExpressenTV)


Willy Silberstein tillåts i SVT stå och helt oemotsagd framföra rena lögner. Helt otroligt!

Nu får banne mig SVT skärpa sig och sluta med rena propagandainslag. Kvällens Aktuellt borde omgående anmälas för partiskhet. Och public service ska banne mig reformeras i grunden!


Efter att ha läst allt detta svammel och funderat ett tag har jag en önskan:

SVT bjuder in Willy Silberstein och Björn Söder till en debatt.

Låt Björn Söder redogöra för vad som är lögn!

Björn Söder får frågan vad han menar och avser med ”i grunden”.






4 kommentarer:

  1. Pressträff 19.20 idag HG ta med näsduk så du kan torka dina tårar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym!
      Jag har upplevt regeringsskiften några gånger fr.o.m. 1976. Så fungerar det i Sverige. Jag grät inte då heller, men jag var inte förtjust.

      Radera
    2. Tror detta regeringsskifte har potential att bli ett skifte Sverige sällan skådat.
      Jag bävar.

      Radera
    3. Ja, tänk om de väljer just det här exemplaret av människosläktet till talman. Det vore en skam för Sverige och Sveriges riksdag.

      Radera