tisdag 8 november 2022

Sviker, dvärg i dvärgedemokraterna.

 

Efter ett olyckligt missförstånd har Sviker utpekats som en avskyvärd löftesbrytare. Han hade lovat att det friska och rena källvattnet skulle få köpas för 10 silverstycken mindre för varje ämbar, men det blev inte så som han hade lovat.

Dvärgarna är beroende av det friska källvattnet för att orka gå längre sträckor.



Övriga dvärgar i dvärgedemokraterna är som tidigare:

Dummer är dvärgarnas ledare. Han svarar alltid ”Jag vet inte”.

Haler tar ner alla flaggor.

Härmer har lugg och ska lägga till med mustasch.

Tafser går omkring i gruvgångarna.

Svindler förskingrar dvärgarnas tillgångar.

Ljuger för dvärgarnas talan.

Skriver författar dvärgarnas dynga.

Sprider hjälper till att sprida dyngan

Skäller skriker högljutt mot alla.

Själver skriver vitt och brett om sig själv.

Sparker har ansvaret för dvärgarnas juveler och ädelstenar. Han sparkar på grisar och kallar dom människor.

Runker sitter i gruvan och visar bilder.

Smitter för sjukdomar vidare.

Hyckler påstår att människor är en sämre ras.

Äldster, som har uppnått den aktningsvärda och imponerande åldern av 6000 år.


7 kommentarer:

  1. Hyckler har ju rätt människor är en sämre ras. Sen osmakligt ordval när du använder D ordet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym!
      Vilket är D ordet jag använder? Dvärg? Dummer?

      Radera
  2. Undrar hur sagan hade sett ut från en annan vinkel. Gotter köper Toblerone för skattepengar.
    Näbber gömmer brev som är till gagn för Näbbers son,lill Näbber.
    Röder kysser slaktar Pauls röv.
    Ja detta tilldrar sig som du förstår i Mordors tvillingvärld där dubbelmoralen är hög och tvångssteriliseringarna är många. Rasbiologin har haft stor plats och kan än i denna dag lysa igenom. Nu åt andra hållet när Gotter förnekar sitt egna lands kuktur och värderingar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym!
      Sagan kan inte ses ur en annan vinkel. Du presenterar något helt annat. Gotter, Näbber m.fl. kan inte vara dvärgedemokrater.
      Kuktur? K bredvid l - slarvfel, gissar jag.

      Radera
    2. Så sant det här är ju en helt annan historia. Kuktur,medvetet stavfel eller?

      Radera
  3. Hg strömer du är slut lägg ner din blogg eller väx upp!
    Ska bli spännande om detta blir publicerat från en fegis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej STEFAN!
      Det kommer en dödsannons när jag är slut.
      Vem tvingar dig att följa min blogg?
      Jag anser mig vuxen.
      Detta blir publicerat, men jag är MYCKET trött på alla smörja, som handlar om mig i stället för mitt inlägg.
      Lärde jag dig inte tillräckligt mycket svenska?
      Kommentera inlägget, eller låt bli!

      Radera