söndag 25 december 2022

Total överraskning.

Årets, om inte decenniets, gladaste överraskning fick Ina och jag ungefär vid 18.10 på Julaftonskvällen.

Vi avslutade just vårt utsökta julbord när det ringde på dörren.

- Vem i hela Högsby ringer på hos oss så här dags på julafton??

Det var Anton Johansson, Mathias Tjäder samt Sandra och Dennis Svaleng.

De kom för att överraska Ina och mig.

De lyckades mer än utmärkt.

Överraskningen var total.

De hade med sig en liten leksakskärra med en liten julgran, diverse godis, glögg och annat.

Vi satt och pratade om allt möjligt i trekvart ungefär.

Jag var rörd till tårar; Ina också.

De skulle besöka fler familjer i Högsby, jag vet inte vilka och var.

Ett annorlunda sätt att sprida lycka och julglädje.

Detta minns vi resten av våra liv.

God fortsättning, mina läsare!


 

1 kommentar:

  1. Alla vi som just öppnat julklapparna hemma hos Andreas Prabe på Ekstigen fick också ta emot besök av detta härliga gäng - deras första stopp på rundan :-) Vi blev otroligt förvånade när det knackade på dörren just efter att tomten gått. Härligt initiativ!

    SvaraRadera