torsdag 13 september 2012

50 år i år.


Jag minns alla klasser, som jag har varit klassföreståndare för, och jag minns dom alla på olika sätt och av olika skäl.
Årgång -62 var en samling elever, som var både roliga och oroliga. Ovanligt många av dom bor kvar i Högsby, och jag ser dom då och då.
I år fyller dom 50 år allihop, och jag har gratulerat några av dom.
En av dom, Isabelle Wisén, ville att jag skulle vara med på hennes 50-årsfest i tisdags på Kronmunken i Mönsterås, och ta med mig gitarren och sjunga och spela lite.
Det ville jag också.
Det blev en riktigt trevlig tillställning.
Som extra underhållning tog jag med mig pärmen, där jag har sparat allt, som hade med vår resa till Köpenhamn att göra, biljetter, kvitton, tidningsurklipp, klaslistorna med områdesindelningen för pappersinsamlingen, offerterna på returpapper osv.
En del av detta väljer jag, att lägga ut på min blogg.
Bilderna är klassfotot från åk7, hösten 1975, ett reportage gjort av en känd lokalreporter, Per-Ivan Johanssons lastbil med lite överlass och en dansk flagga med alla elevernas autografer. Dessutom Isabelle och jag själv.
Känner du någon av eleverna, så tipsa dom om detta. Här kan dom se, hur dom såg ut då.
Vi kom överens om, att inte berätta alltför många detaljer från resan, och jag har hållt mitt löfte.
Att inte lägga ut bilderna på min blogg var inte aktuellt att lova då…






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar