tisdag 24 mars 2015

Paul McCartney

Igår dök Oliver upp oväntat och ville öva lite musik.
Han hade hört en beatleslåt, som han tyckte vi skulle lära oss.
Han undrade, om jag kunde ”She loves you”.
- Ja, jag har väl spelat den ett hundratal gånger, men den la vi ner ganska tidigt, så det senaste halvseklet har jag inte ägnat mig åt den, förklarade jag.
Oliver frågade efter tonarten, men mitt minne svek mig.
Jag ringde Gränna och vår f.d. sologitarrist Staffan Hermansson.
Svaret var solklart:
- Vi körde den i F. Den börjar med d-moll.
Så fortsatte han:
- Jag har skaffat biljetter till Paul McCartney.
- Höh?? tänkte jag och frågade om detaljerna.
Staffan har alltid legat steget före. Det var han som skaffade biljetterna till The Beatles 1964 och Cliff Richard and the Shadows 2009.
Att Staffan är bättre än jag på både gitarr och elbas samt sjunger bättre lärde jag mig leva med för mer än 50 år sedan.
Jag ringde Sonen, och han gjorde sig besväret att skaffa biljetter åt Ina och mig.
Eftersom jag sätter Paul McCartney högst bland mina musikaliska förebilder ser jag fram emot föreställningen.
Evenemang: Paul McCartney
Datum & tid: 9 juli 2015 kl 19.30
Antal biljetter: 2
Dina platser: Sektion Parkett främre, Rad 5, Plats 75-76
Senast jag såg och hörde Paul McCartney var den 12 juni 2004 på Nya Ullevi.
Klassikern är och förblir den 29 juli 1964 på Johanneshovs isstadion.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar