söndag 5 april 2015

Nöjd.

Ja, vi gjorde en bra spelning på Värdshuset igår.
Några missar fanns där (som oftast), jag tappade några textrader i ”Summertime Blues” och fick sluddra lite.
Att börja sjunga i G-dur när låten går i C märks, men det rättade jag hastigt till.
Bröderna Lundström har dessvärre sin ovana att fippla en massa mellan låtarna i stället för att tala om vad vi ska spela härnäst.
Som helhet är jag lite mer än nöjd.
Jag är ju i alla fall tre år äldre än dom andra fyra.
Om det blir en spelning nästa år också, så är vi jämngamla!
Publiken såg ut att trivas, och det är inte helt oviktigt, för trivs publiken kan man få komma tillbaka.
Med särskild glädje såg jag Marcus Högqvist i publiken.
Att presentera honom för mina läsare är egentligen onödigt, men mina yngre läsare kan följa länken
Applåder och uppskattning från publiken är det bästa man kan få, men ”Hökens” applåder har en särskild dignitet för mig.
Kul att du tog dig tid att komma och lyssna på oss!
Att vi förlängde spelningen från 0100 till 0200 var inget större problem; vi spelade några låtar en gång till och jag körde den urgamla bluffen ” på publikens begäran”.
Roligt att byta några ord med f.d. elever och goda vänner i pauserna, John, Oskar, Daniel, Anton och alla andra.
Summa: Ett trevligt sätt att tillbringa en Påskafton.
Vi kanske ses och hörs i Fagerhult i augusti.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar