onsdag 16 december 2015

Mycket bra jobbat, Emma!

En intressant och avslöjande artikel. Emma Bengtssons journalistik är värd all respekt.
Att det kryllar av icke uteslutna rasister och nazister i SD har varit känt sedan länge.
Att de finns i Högsby och vårt kommunfullmäktige likaså.
Nu finns det glas- och kristallklara bevis för att så är fallet.
Vad gör då SD?
De försöker få sidan stängd.
Yttrandefriheten är uppenbarligen viktig när det gäller SD:s nättroll som hotar oliktänkande under anonymitetens skyddande täcke.
När sanningen om SD avslöjas måste den tystas.
Då är yttrandefriheten plötsligt farlig och måste bekämpas.
Att den som gjort sammanställningen måste få vara anonym är en självklarhet.
SD: svans av obehagliga nättroll skulle genomföra ett massivt angrepp.
Fotsoldaterna” skulle anfalla på bred front.
Vad säger då den lokalaste Ledaren för SD, Leif Gustavsson?
- Den är väldigt vinklad.
Jag undrar då: På vilket sätt är sanningen vinklad? 
Den 16 december är en onsdag. Vinklade jag nu?
- Sitta och granska på Facebook, har inte folk annat att göra?
Jag har sett Leif Gustafssons inlägg på Facebook, och han har ”granskat” mina, så det möter inga hinder.
- Det känner jag inte till, blir svaret på frågan om stängningen av sidan.
Nänä, Jimmie Åkesson känner inte heller till när han får besvärliga frågor, eller så minns han inte.
- Jag har bara bläddrat igenom sidan, så det kan jag inte kommentera avslutar den lokalaste Ledaren, Leif Gustavsson på frågan vad han anser om flera medlemmars stöd för nazistiska organisationer.
Jag har ”bläddrat igenom” sidan.
Gör det du också, och betänk, att detta rasistiska och nazistiska parti har 6 mandat i kommunfullmäktige!

Fotot är från dagens OT.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar