onsdag 29 juni 2016

75+

Så är då min 75-årsdag förbi och vi är tillbaka i Högsby igen.
Ännu en gång tack till alla gratulanter: Mina släktingar, mina närmaste vänner, alla f.d. trevliga elever och alla övriga bekanta.
För ett halvt sekel sedan fyllde jag 25 och låg sjuk. Jag uppvaktades av fyra personer: min mormor och morfar, en god vän till vår familj samt vår kompgitarrist Jocke.
Ina tänkte som så ofta ett steg längre och bad att få köpa ett glas märkt Operabaren, ett vackert minne från tisdagskvällens firande. Hon fick det utan att behöva betala, och kyparen frågade varifrån hon kommer.
Svaret ”Högsby” följdes av konstaterandet ”då känner du Rille Hedebäck”, och det gör hon ju.
Att världen är liten bevisas av att min gode vän Peter Svärd gratulerade från Kroatien. Strax därpå gratulerade min f.d. elev Annelie Ekberg (f.62). Hon hade träffat Peter i Kroatien och han hade upplyst om fakta.
Peter och Annelie höll ihop på 80-talet.
Nu ser vi i familjen Strömer framtiden an med tillförsikt och förhoppningar. Vi firar nog Edvards 18-årsdag om två år och kanske Inas och mitt guldbröllop om tre år liksom Patriks 50-årsdag och Inas 70-årsdag.
Än en gång tack för en oförglömlig 75-årsdag, med det största tacket riktat till Patrik, Suzanna, Edvard, Georg och sist men inte minst Ina.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar