tisdag 3 januari 2017

Död duva.

När jag kom till vår gula Polo idag låg det en död duva bredvid bilen.
Höh?
Har en duva avlidit precis bredvid vår gula Polo?
Högst osannolikt.
Har någon lagt en död duva bredvid vår gula Polo?
Högst troligt.
Då ställer jag några frågor:
1. Varför lägger någon en död duva bredvid vår gula Polo?
Svar: Kanske för att lämna ett budskap.
I så fall vilket?
Om det hade varit en vit duva, och inte en vanlig ringduva, så hade jag kunnat tolka det som att freden är död, eftersom den vita duvan symboliserar freden.
Fredsduvan.
Men det var en ringduva.
2. Försöker någon skrämma mig?
Ok, skräm mig! Kläm i ända nerifrån tårna, men vad ska jag vara rädd för?
3. Vill någon visa sin avsky eller sitt förakt mot mig?
Det finns nog andra och bättre sätt i så fall.
4. Vem är det fega kräket?
Jag har naturligtvis ingen aning, bara några misstankar.
Mina socialdemokratiska partivänner misstänker jag inte.

Det fega kräket sympatiserar nog inte med socialdemokratisk politik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar