söndag 19 mars 2017

Chuck Berry.

Jag sörjer inte Chuck Berry, eftersom jag inte kände honom.
Jag saknar honom inte heller, eftersom han fortfarande finns i alla inspelningar.
Jag är glad och tacksam att ha spelat några av hans låtar efter min förmåga.
Det tog ett tag innan vi ”upptäckte” Chuck Berry, närmare bestämt tidigt 1964, via Radio Luxemburg (Broadcasting on two o eight meters medium wave)
Vi var fast.
Hans riff kunde vi spela så att dom i vart fall påminde om originalen.
Hans texter hade vi problem med, men man fick sluddra lite, när det skulle vara ”pneumonia” (Roll over Beethoven) och annat vi inte grejade.
Jag har bara dessa fem LP-skivor med Chuck Berry, men här hittade vi dom låtar vi ville och framför allt kunde spela.
Chuck Berry har avlidit, men han är odödlig.
En episod finns på


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar