fredag 31 mars 2017

En till.




Igår närvarade jag vid en begravning av en av mina många f.d. elever.
Jag talade vid kistan om klassen och Milton Lindh, och mina minnen var tydliga efter snart 39 år.
Det var en bra klass med bra elever och en mycket god sammanhållning.
Nio av dom på bilden bor fortfarande kvar här.
Milton Lindh var en av dom.
Han var rejäl, vänlig och ställde alltid upp.

Du hittar säkert Milton på bilderna. Hans namn på flaggan har förbleknat, men han är i ljust och glatt minne bevarad.


Flaggan med alla elevernas namn fick jag av klassen när dom slutade nian.
Ett kärt minne.









Bilderna talar för sig själva, åtminstone för dom som minns att vi samlade papper för att finansiera resan till Köpenhamn.
Själva resan behandlar jag enligt vår överenskommelse med största diskretion.



I december 2016 var jag på Mikael Larssons begravning i Kalmar.
Han var klasskamrat med Milton.
Han förlorade också kampen mot cancern.
http://h-gstromersblogg.blogspot.se/2016/12/mikael-larsson.html
Må jag slippa bevista fler begravningar av f.d. elever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar