lördag 16 juni 2018

En utmärkelse.

 Totalt överraskad, djupt hedrad, rejält smickrad, lite omtumlad och något rörd mottog jag denna utmärkelse idag, Högsbydagen 2018.
Gabbens snygga fint att låta mig ingå i juryn för kortegen gjorde att jag fanns på plats.
Ja, jag tänker fortsätta berätta för dom som vill lyssna.
Jag ger gärna en repris på Misteln två måndagar i november när det inte är kommunfullmäktige.
Då är det också sämre grillväder än en varm och solig måndag i maj.
Den långa applåden och de många personliga gratulationerna värmde.
Den vackra ljuslyktan får sin plats här på Ringvägen 3A.
Den icke identifierade kryddväxten får växa på balkongen.
- Det här törs jag inte lägga ut på min blogg, sa jag till Gunilla. Det kommer att uppfattas som skryt.
- Jodå, gör det! Det är inte skryt. Det är ett faktum, ungefär som att det är lördag idag, blev svaret.
Nu ligger det ute.
Jag är uppfylld av glädje, stolthet, lycka och tacksamhet.
Tack, Gunilla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar