torsdag 14 juni 2018

Lika aktuell idag.

Jag publicerar ett inlägg, några år gammalt, men högst  aktuellt.
Han VET vad han snackar om, i motsats till Jimmie Åkesson, som kallar vår regering för "katastrof".
Vad var då Tsunamin? Estonia? Åkesson tar i lite för hårt ibland.
Det gör INTE Emmerich Roth.

Vi verkar inte se vad som håller på att ske

Publicerad 2 nov 2016 kl 06.00

Nu har vi två år på oss. Vi som avskyr den ideologi Sverigedemokraterna står för, och vi är en mycket stor majoritet, måste under de kommande två åren använda alla de demokratiska medel som står oss till buds för att motverka deras framgångar. Vi måste se till att SD aldrig får en chans att normaliseras. Ingen får tro att det är ett parti som alla andra.
Med facit i hand hade vi kunnat stoppa nazismen på 30-talet om människor bara hade reagerat och protesterat i tid. Nu är hög tid att reagera och protestera, ty om SD kan fortsätta växa som de har gjort har vi en livsfarlig utveckling i vårt land, och när jag skriver livsfarlig menar jag det bokstavligen.
Tro mig, jag har redan upplevt det här en gång för drygt 70 år sedan. Det är endast med kunskap om det förgångna som vi kan möta framtiden med öppna ögon och ha en chans förhindra att historien upprepar sig.
 
Emerich Roth
 Förintelseöverlevare
Stiftare till Fonden mot våld för medmänsklighet
i samarbete med Petter Jenner gymnasielärare






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar