söndag 28 november 2021

Till SD: Jimmie Åkesson.

Nu när sverigedemokraternas landsdagar pågår i Karlstad hyllar jag några av deras mera kända medlemmar med verser ur min sång ”Till SD”.

Eftersom Jimmie är Ledare för SD hyllar jag honom med två verser.


Jimmie han är svensk och vit

alla andra hör ej hit

Men långt inne under hyn

så är han mörk och brun.


Jimmie tror jag inte på

Han vet ingenting ändå

Offerkoftan den är grå

det kan du lita på


Jag har ytterligare två verser om Jimmie, men min juridiske rådgivare avrådde bestämt från att presentera dom på grund av risken att bli anmäld för förtal.

 

8 kommentarer:

  1. Du är ju sjuk SD överlever dig så sluta med dina pinsamma floskler

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym!
      Kom hit och säg det i ansiktet på mig, du tappre tangentbordhjälte!
      Ja, jag är gammal och försvinner nog först.

      Vilka floskler, förresten?

      Radera
    2. Akta dig HG han är förmodligen inte vaccinerad. SD du vet, jorden är platt Finland finns inte Covid är påhittat.
      Rösta SD i nästa val för ett brunare samhälle!!

      Valfrid Lindeman.

      Radera
  2. En floskel är ett tomt, slitet ord eller uttryck, en banalitet. Granna och vackra, men tomma och innehållslösa ord, fraser, eller uttryck, som på något sätt står i kontrast till verkligheten eller uttrycker självklarheter, men som inte desto mindre upprepas ofta. T.ex. bollen är rund, livet går vidar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym!
      Sluta dumma din med information från Internätet. Det där lärde jag mig när jag studerade i Linköping 1969.
      Vilken var floskeln i min vers, sa du? Jag uppfattade inte.

      Radera
    2. Läs igen och koppla på!
      Du hittar det säkert med din Otroliga kunskap!

      Radera