onsdag 14 februari 2024

Rektorer.

Jag har läst hela artikeln om Jenny Ramsner Joelsson och Fröviskolan.

Ingenstans såg jag orden ”föräldrarna, uppfostran, uppförande, uppträdande, respekt, krav, påföljd, konsekvens eller lyssna”.

Ordspråket säger ”Ju fler kockar desto sämre soppa”.

Ett nytt ordspråk säger ”Ju fler rektorer desto bättre skola”.

När jag kom till Högsby och  Fröviskolan 1973 fanns Hasse och Frasse (rektor Hans Erlandsson och studierektor Nils Fransson) en skolassist och tre kontorister.

Idag är det fler – jag vet inte exakt hur många rektorer det finns.

Antalet elever i grundskolan 1973 var 945.

Idag är det betydligt färre.

Jag vet inte hur skolchef och berörda politiker resonerar, troligen inte du heller.

Lika bra det, kanske.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar