onsdag 24 april 2024

Att hälsa våren.

Valborgsmässoafton firas på sju platser i Högsby kommun, dock inte i Högsby, kommunens centralort.

Detta är ingenting annat än en ynkedom!



Det finns tre sorters människor:

1. De som ser till att saker och ting händer.

2. De som är med när det händer.

3. De som undrar vad som hände.

Den tredje gruppen är starkt överrepresenterad i Högsby.

2023 sjöng jag in våren ensam i Lanhagen.

2022 sjöng jag, Stellan Häggbrink och Henrik Perfeldt in våren.

Pandemin satte stopp något (några) år.

2019 hade Filadelfia firandet

2018 hade HIK firandet.

2017 gjorde jag, Hugo och Viktor musik under firandet och spelade bland annat ”Peta in en pinne i brasan”

2016 grillade jag och Ina i glöden efter majbrasan efter klockan ett.

Alla tidigare år sedan 1973 har jag firat vårens ankomst i Lanhagen.

Möjligen avstår man från firande i Högsby för att inte stressa Carl-Wictor Svensson med ytterligare ett vårtal.

Jag kommer att sjunga in våren den 30 april klockan 18.30 med ”Längtan till landet” i G-dur.

Välkomna att delta!

Mitt vårtal blir kort och kärnfullt.

(Några fakta kanske inte stämmer. Minnet sviker)

 

4 kommentarer:

  1. Har du glömt Högsby scoutkår dom ställde också upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Okänd!
      Som jag skrev: Minnet sviker. Vilket år var det?

      Radera
    2. Det borde du veta!

      Radera
    3. Hej Okänd!
      Dum kommentar. VAD borde jag ha vetat? Vet du inte själv? Tralalalala!

      Radera