måndag 6 december 2010

(C)irkus Högsby.

Det var längesedan jag var på cirkus; jag minns inte ens på ett ungefär när, men på den tiden fanns det en manege, en orkester, en cirkusdirektör, elefanter, kameler och clowner.
Idag fanns det en sessionssal, ingen orkester, en Anders Ek, Kjell Front, Ingemar Svanström, Magnus Ek och Leif Gustafsson.
Kjell Front föreslog personer, som redan hade blivit valda, och jag begrep inte varför.
Ingemar Svanström delade ut röstsedlar till de demokratiskt valda sverigedemokraterna och jag vet inte varför.
Leif Gustafsson begärde ajournering för att ringa till någon, och jag vet inte till vem.
Magnus Ek föreslog Anders Svensson som vice ordförande i KS, och jag vet inte varför.
Således tvingas jag gissa.
Kjell Front förstod inte resultatet av det proportionella valet till KS.
Sverigedemokraterna visste inte hur de skulle rösta, och Ingemar Svanström gav dom en hjälpande hand in genom den öppna dörren.
Leif Gustafsson ringde kanske till Jimmie Åkesson eller Björn Söder för att få veta hur han skulle bete sig.
Magnus Ek förstår inte, att det kommer att behövas en opposition fram till nästa val.
Jag har skrivit det förr, och skriver det igen:
Väljarna har inte fel, men de valda kan göra fel.
Jag tror inte, att väljarna vill ha det så här. I varje fall vill inte jag det.
Alliansen i Högsby består numera, liksom den i riket, av fyra partier.
Skillnaden är, att i Högsby ingår SD i alliansen.
Var det så ni ville ha det, ni som röstade på c, m, kd och fp?
Så blev det i alla fall.
Om jag öppnar min dörr drar det kallt.
Det är därför jag håller den stängd.
PS. Eftersom jag avvek i en av de många pauserna (ajournering), kan jag ha fel i någon av sakfrågorna. I så fall rättar Ingvar Gunnarsson mig i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar