lördag 15 juni 2013

Uppdraget slutfört.

Så har jag slutför mitt uppdrag vid årets högsbydagar.
Jag åtog mig att ta hand om arrangemangen kring årets karnevalståg.
Jag är mycket nöjd med årets karnevalståg. Det gick i tid, vilket alla tåg inte gör.
Jag vill tacka alla de duktiga musiker, som förgyllde tåget med sin musik.
Jag tackar lokalredaktören Ingvar Gunnarsson, som klarar av att prata om allt och alla utan att behöva smörja munlädret, och dessutom väljer sina ord väl.
Trevliga och värdiga personer blev karnevalskung och drottning.
Tack alla ni som körde bilarna!
Mitt tack till alla, som lade ner mer eller mindre lång tid på sina ekipage i Karnevalståget. För min del är en högsbydag utan Karnevalståg otänkbar.
Vinnarna är väl värda sina priser.
Ett riktigt stort tack till generalen Milton Lindh. Nu först vet vi hur rätt vi gjorde, när vi bad dig ställa upp. Du har i vart fall överträffat mina förväntningar.
Alla andra, som har hjälpt till med högsbydagen vet själva vilket arbete och vilken tid de har lagt ner.
Själva högsbydagen får bli vår belöning, och naturligtvis lunchen i morgon, som Mejeriet bjuder oss på.
Och till sist:
Det var inte årets högsbydag jag främst ville få till stånd.
Det gäller de kommande åren.

Vi lyckades bra, och gläder oss åt det härliga sommarvädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar