fredag 27 december 2013

Obeskrivligt.

Det är inte lätt att sammanfatta Annandagen på Mejeriet, för om jag skriver ”obeskrivligt”, så kan jag ju inte beskriva det.
Det är nästan tre år sedan vi samlades på Värdshuset på Påskdagen.
Mina omdömen om musikerna är desamma nu som då.
Marcus, David, Andreas och Michael är exakt hälften så gamla som jag, Lengyel är något äldre, Sanglén och Kalle något yngre, och Christoffer fortfarande junior, men musiken känner inga gränser.
Det är alltid lika roligt att träffa det gamla packet, och se, hur allt det gamla finns där och bara sitter.
Två timmars repetition räckte.
När vi träffas för att göra musik härnäst vet ingen av oss idag.
Jag ägnar mig åt att minnas gårdagskvällen.
Daniel, Viktor, Anton och Hugo i ”Sista packet” gjorde en bra spelning. Tyvärr är det fortfarande bara Hugo, som törs sjunga (OK, Anton sjöng lite), och det bekymrar mig lite. De kommer inte att utvecklas mycket mer, om jag ska vara med och sjunga.
Det får dom ändra på.
Deras självförtroende måste ha höjts en bra bit efter gårdagens framträdande.
”Sista Packet” är 22 år yngre än det gamla, och om jag ska uppträda med dom om 22 år är jag 94…
Det verkar inte särskilt troligt.

PS! En uppskattande publik höjer alltid oss musikanter en liten bit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar