torsdag 19 december 2013

Jag och musiken 47.

Jag törs skryta och skrävla så här strax före jul:
Med stolthet och glädje konstaterar jag, att The Fox Hunters från Gränna finns med bland de 100 bästa svenska banden under 60-talet.
Du kanske tycker, att topp 100 är väl inget att skryta med, men det fanns tusentals band på 60-talet, och jag tror att det är omöjligt att få fram någon statistik idag.
Framsidan visar en grimaserande Sven Hedlund i Hep Stars. Jag tyckte inte om Hep Stars, men Syrran var mycket förtjust i Svenne, så förtjust att hon försökte få med sig Svennes kavaj hem, när vi spelade i Vaggeryds Folkets Park, och Hep Stars hade scenshowen.

Detta är sedan länge preskriberat, och förresten var Syrran inte straffmyndig då, men episoden finns i både mitt och Syrrans minne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar