fredag 23 maj 2014

Makabert.

Någon eller några ville framföra ett makabert budskap till mig.
Jag väcktes 05.55 i morse av två poliser, som berättade, att någon eller några hade lagt ett dött rådjur på motorhuven till LRB 478.
Jag har inte en aning om vem det kan vara, och det har naturligtvis inte polisen heller.
Eftersom jag inte vet vem som gjort sig skyldig till detta ofredande (så är brottsrubriceringen enligt poliserna), så vet jag inte heller vem som vill mig illa.
Att ondskan ökar i världen och tydligen också i Högsby är ingen överraskning.
Våld och hot om våld är många människors sätt att uttrycka sig och hävda sig, eftersom de inte kan annat.
Å andra sidan är jag lite nyfiken på, vem eller vilka som gjorde sig detta besvär utan att meddela avsikten.
Förundersökningen kommer med största säkerhet att läggas ned.
Någon eller några känner tillfredsställelse över sin modiga bedrift att våga sig på ett dött ting, LRB 478.
Hur tänker dessa personer?
Eftersom jag inte vet vad eller vem jag ska vara rädd för är jag inte rädd.  Abstrakt rädsla sysslar jag inte med.
Om du har hört, att någon har kört ihjäl ett rådjur nyligen tycker jag att du ska kontakta polisen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar