fredag 18 augusti 2017

Utan nycklar.

Idag var jag hos rektorerna Åsa och Roger på Fröviskolan och lämnade tillbaka mina nycklar.
Jag fick en nyckel (025) när jag började 1973, och en huvudnyckel (001) när jag blev tillsynslärare 1977.
Jag bad om och fick tillåtelse att behålla dom efter min pensionering, eftersom jag ville ha tillträde till musiksalen.
Där har jag övat med många elever inför den årliga juladansen i ungefär 30 år.
Vi har övat musiken till många musikaler.
Vi övade där med elvisprojektet.
Slutligen har Strömers Sista Pack tillbringat många timmar där, först med Anton, Daniel, Hugo och Viktor, och senast med Elias.
Nu är det slut.
Andra må ta vid efter mig.
Jag har pratat med Andreas Stenfelt om juladansen.
Han tar ansvaret och får säkert ihop ett duktigt gäng.
Jag är glad att jag har fått göra all denna musik med alla dessa duktiga och trevliga ungdomar.
Tack ska ni ha, allihop!

Ni finns i mitt minne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar