tisdag 8 maj 2018

Ännu en vallfärd.

Jag är fortfarande ytterst tveksam och misstänksam mot beslutet att bygga bostäder i gamla småskolan.
Jag tror inte, att de ekonomiska kalkylerna kommer att hålla.
Jag lovar därför en vallfärd till kommunhuset.
Om byggnationen tre år efter den första inflyttningen inte har fördyrats, så att vi skattebetalare och vi hyresgäster tvingas stå för kostnaderna lovar jag att vallfärda.
Jag beger mig till kommunhuset dagen för ett fullmäktigesammanträde 10 minuter före mötets öppnande och ställer mig på trappan.
Med hög och tydlig röst kommer jag att lovprisa de spetskompetenta styrelseledamöterna i Högsby Bostads AB och dess ordförande Lars Elmborg.
Jag kommer även att ösa beröm över de framsynta kommunfullmäktigeledamöter som fattade detta beslut.
Jag har tidigare utlovat vallfärder, men de har av olika anledningar blivit inhiberade.
Jag lovade på 70-talet att vallfärda om den svenska marinen lyckades tvinga upp en sovjetisk ubåt till ytan.
Jag lovade att vallfärda till golfbanan i Allgunnen.
Jag lovade att vallfärda till Gården om Detlef Sannemüller fick träffa Zlatan i Paris.
Jag behövde inte genomföra dessa vallfärder.
PS! Jag har inget emot bostäderna som sådana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar