lördag 19 maj 2018

Två T-tröjor.

Under årens lopp har jag samlat ett antal T-tröjor i hyllor och garderober.
Idag gick Ina och jag igenom rubbet, och det mesta hamnar i containern ”Brännbart textilier”.
Där hamnar också dessa två, förknippade med trevliga minnen.
Jag tror det var eleverna födda 1973 som hade en T-tröja med diverse kondomliknande figurer som vred sig av skratt och texten ”Sa du Strömer!”
Caroline fixade då den här åt mig, som jag hade de sista veckorna vårterminen 1989.
Humor måste mötas med humor, och jag tycker den här var rolig.
Sjuttiotreorna var en stor klass med många personligheter, och jag återsåg många av dom på en återträff i fjol.

Ina fick en resa till Ishotellet av våra barn som 50-årspresent.
Jag har haft den här tröjan på mig när jag har cyklat min runda varma sommardagar, men nu är jag färdig med den.
Minnena finns som alltid kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar