söndag 21 oktober 2018

Återuppstånden.


Jag dödförklarade Strömers Sista Pack för drygt två år sedan.
Igår återuppstod vi på Magnus Blooms 60-årsfest i Lionslokalen.
Vi var bra.
Riktigt bra.
Än en gång fick jag göra musik med dessa fyra ungdomar, som numera är fem år äldre än jag.
De har naturligtvis blivit märkbart bättre sedan sist, särskilt Hugo.
Bill Haley, Elvis, Little Richard, Jerry Williams, Jerry Lee Lewis, Chuck Berry, The Beatles m.fl. är odödliga.
Gammal god rock’n roll håller än.
Det höll igår.
Även min hals, som känns lite skrovlig idag.
Det bådar gott inför Högsby IK:s 110-årsjubileum den 10 november.
Vi ser fram emot den spelningen.
Det ska bli riktigt roligt att göra musik ihop ännu en gång.
Och sedan?
Jag låter bli att gissa.
Jag gläder mig åt gårdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar