lördag 13 oktober 2018

Glädjande!

Varför bryr jag mig om detta?
Det är 10 år sedan jag pensionerades, och min sista musikalresa var den 6 december 2006, då vi såg Mamma Mia på Cirkus.
Svaret är, att jag inte kan låta bli.
Jag var med och spelade bas i de tre första musikalerna vid Fröviskolan, Cats 1988, West Side Story 1990 och Annie get your gun 1991.
Jag har varit behjälplig efter min förmåga i elva övriga musikaler, den sista var Sommarplågan 2008.
Jag vet att musikalbesöket i Stockholm har varit det första för de allra flesta eleverna i nian, och det har varit en oförglömlig upplevelse för dem, särskilt pojkarna som fick skjuts med en polisbil till China efter att de hade gått vilse i huvudstaden.
Många är de elever, som har fått ett rejält lyft efter sin medverkan i niornas musikal.
Otaliga bevis för detta har jag fått vid återträffar med mina f.d. elever, senast i augusti i år, då vi pratade om Odysseus irrfärder.
Ja, det rör sig om ett minne för livet.
Att avstå från att bekosta biljetterna med 50 000 kronor är enligt mig både småsint och dumt.
Har Högsby kommun råd att bekosta Detleffs nöjesresa till Paris under förevändningen att de skulle få träffa Zlatan (!) så har man råd att bjuda niorna på en föreställning.
Heder åt Högsby Sparbank och Lions, som bjuder niorna på musikalbesöket!
Ha så roligt på China, niorna och era lärare, och gör en bra musikal i juni!
Jag finns i publiken då.
(Ur OT 20181013)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar