lördag 1 december 2018

Tunn, tunnare, tunnast.

Jag var i sporthallen för att se om Kulturbruket hade något att visa upp vad gäller musik.
Först var det två flickor 8, 9 år kanske, som sjöng pepparkakebagarvisan ur Klas Klättermus till Andreas Stenfelts pianoackompanjemang.
Därefter spelade Pontus Rubin och hans fyra adepter Bjällerklang och Havanna på gitarr.
Där finns mer att göra för Pontus.
Sist spelade Olle Tingström Bjällerklang och The House of the rising Sun.
Vem som hade felanalyserat harmonierna i The House of the rising Sun vet jag inte, men det är i vart fall inte Olles fel!
Slarvigt.
Jag rår inte för det, men jag tycker lite synd om Andreas.
Det kan inte vara med glädje han presenterade dessa 7 elever, han som hade Lennart Petersson som lärare i den kommunala musikskolan.
Jag får se om jag besöker nästa års uppvisning.
PS! Rök och blinkande ljus användes för att avleda publikens uppmärksamhet från musiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar