onsdag 19 december 2018

En tradition att bevara.


Jag kunde inte låta bli att acceptera när jag fick frågan om jag ville ta med gitarren till årets juladans.
Ja, vi ska slå vakt om våra traditioner, Fröviskolans musikal är etta, men juladansen är tvåa.
Årets besättning var som alltid vass med Christoffer Johansson och Carl Persson-Waern från f.d storbandet och vardera tre musikaler på saxofon, Åke ”Blås” Nilsson på kornett, kommunchefen Anders Johansson, elbas, tf musikläraren Hugo Lundström, trummor samt Andreas Stenfelt och jag, gitarr.
Jag säger det igen:
Det finns nog inte många skolor som kan uppvisa en så stabil orkester till en juladans.
Heder åt eleverna, som dansade utmärkt bra och skötte sig exemplariskt.
Ära åt Göran och Johanna, som övade med eleverna tills det satt.
Sist men inte minst vårt tack till Roger Welke, som sköter ljudet.
Jag tror att jag var med och spelade första gången 1988, men någon f.d. elev kanske vet bättre.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar