tisdag 11 juni 2019

Kalabalik i Vilda Västern.

Jag har sett och hört ännu en musikal.
Må jag få se fler!
Varför det?
Traditionen sedan 1988 måste få fortsätta.
Kalabalik i Vilda Västern är bra.
Handlingen Är tunn, men lättbegriplig

Andreas Stenfelt har gjort att bra jobb med orkestern.
Dansarna skötte sig.
Scenbytena gick bra.
Dekoren är välgjord och tydlig.
Sånginsatserna överlag bra.
Några detaljer vill jag nämna.
Se till att alla talar lika sakta och tydligt som borgmästaren!
(Jag kan inte namnen eftersom jag inte jobbar på högstadiet längre)

Kören, Frida Backman, Alvida Johansson och Victoria Cybulska ger jag ett extra plus, särskilt i ”Simple as can be”. Där var dom riktigt duktiga
Tydlig och bra sång, någon stämma till hade kanske förbättrat ytterligare.
Orkestern:
 Niklas och Oskar gjorde sitt som gitarrister.
Tove Johansson kompade föredömligt på sin akustiska gitarr.
Anton trummade dugligt.
Casper skötte sig på elbas, men han kunde få höras lite mer, även om han är relativt ny som basist.
Jag såg att han spelade rätt, men hörde inte mycket.
Olle hanterade klaviaturen bra.
(Vad Hugo kan visste jag sedan tidigare)
Ann har som alltid gjort ett strålande arbete med dräkterna (Jag utgår ifrån att det är hon)
Hon sydde kattdräkterna redan 1988!
Orkestern borde ha klarat ”hästlåten”.
Madame Dynamite strålande, och sången satt, men kan bli tydligare.
Varför man har kronor och ören i Vilda Västern vet jag inte.
Jag hade använt dollar och cent.
Ja, jag vet att det är nior som har gjort ”Kalabalik i Vilda Västern”.
Det har det varit sedan 1988.
En del av mina kommentarer syftar till att göra en bra musikal ännu bättre.
Det här är den bästa musikalen sedan jag slutade vara med 2007, vid sidan av ”Rock on”, möjligen ”Som en skräckfilm”.
Heder åt alla, som har lagt ner tid, arbete och intresse på musikalen.
Slutklämmen med egen text till Country Roads satt bra.
Vem kom på den?
Jag finns i sporthallen onsdag kväll igen.
Då är ni som vassast.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar