onsdag 11 januari 2023

Ny hos Dvärgedemokraterna.

 

Efter att ha påstått att han bodde hos Snövit har Fiffler fått många silverstycken, eftersom han bodde i ett annat hus, närmare gruvan.



Övriga är som tidigare:

Dummer är dvärgarnas ledare. Han svarar alltid ”Jag vet inte”.

Haler tar ner alla flaggor.

Härmer har lugg och ska lägga till med mustasch.

Tafser går omkring i gruvgångarna.

Sviker lovar billigare källvatten

Svindler förskingrar dvärgarnas tillgångar.

Ljuger för dvärgarnas talan.

Sviker lovar 10 silverstycken billigare källvatten

Skriver författar dvärgarnas dynga.

Sprider hjälper till att sprida dyngan

Skäller skriker högljutt mot alla.

Själver skriver vitt och brett om sig själv.

Sparker har ansvaret för dvärgarnas juveler och ädelstenar. Han sparkar på grisar och kallar dom människor.

Runker sitter i gruvan och visar bilder.

Smitter för sjukdomar vidare.

Hyckler påstår att människor är en sämre ras.

Äldster, som har uppnått den aktningsvärda och imponerande åldern av 6000 år.


9 kommentarer:


  1. Var finns Babbler?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte. Är han medlem i Dvärgedemokraterna?

      Radera
    2. Du känner honom mycket väl!

      Radera
    3. Hej Anonym!
      Nej, och jag kan inte fråga Snövit heller.

      Radera
    4. Men det är ju du som är Babbler.

      Radera
    5. Hej Anonym!
      Ganska obegåvat att sätta mig i samma par ti som Dummer och de övriga dvärgarna.
      Svårt med sagor....

      Radera
    6. En lärare till mig sa alltid: ”Jobba tills ditt konto ser ut som ett telefonnummer.”

      Mitt konto: 112kr

      Radera
    7. Röstar man på sossarna så lever man i en fantasi/sagovärld långt från verkligheten.

      Radera
    8. Ja, jag vet. Jag lever i en fantasi/sagovärld där bensinpriset är 10:- lägre och alla har fått elprisstöd den 1 november. Oj, nu vaknade jag!

      Radera