lördag 15 juli 2023

Finns utlagt.

 

Idag är det fyra veckor sedan Strömers Pack gjorde sin sista spelning.

Mina minnen finns kvar, men kanske inte dina.

Det kan du kolla genom att gå ut på Internätet och söka efter Strömers Pack 2023.

Där finns alla 14 låtarna från spelningen utlagda.

Du som förstår dig på fotboll bättre än musik ska få lite hjälp med bedömningen av dem som var med:

Marcus Högquist – given i landslaget.

Magnus Petersson, Hugo Lundström och Michael Bergeskans – allsvenskan.

Christoffer Johansson, David Fredriksson, Andreas Askebring och Patrik Strömer – minst superettan.

Dessa åtta skickliga musiker har en sak gemensamt:

De har varit elever på Fröviskolan.

Alla ni som finner nöje i att smutskasta Högsby kommun:

Betänk detta!


6 kommentarer:

  1. Hej HG. 8 fina lagspelare men du glömmer lagledarna under många år.
    Lennart Pettersson, H G Strömer och Ove Sunde'n.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym!
      Lennart Petersson finns omnämnd på min blogg 19 juni.

      PS! Att se Lennart Pettersson och Gillis Fredriksson med respektive i publiken gladde mig. Deras betydelse för musiklivet i Högsby kommun kan inte överskattas. Ni hjälpte mig många gånger.

      Ove Sundin kom senare, jag tror 2009. Den bäste vi har haft, försvann vid arkebuseringen av Musikskolan. Jag avstår från att kommentera mig själv, men jag har alltid haft roligt med ungdomarna - numera vuxna.

      Radera
  2. Jaha och hur många bor fortfarande kvar i kommunen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym!
      5544. Resten är inte lika intressant. Vi är avfolkningsbygd.

      Radera