lördag 15 juli 2023

Sammanfattning

 

Sammanfattning:

I mars 1959 stod jag för första gången på en scen och gjorde musik tillsammans med andra musikanter.

Det har blivit uppskattningsvis 1400 - 1500 framträdanden sedan dess, kanske fler, allt från Revsudden, Bergkvara och Olofström i sydost, Växjö i söder, Varberg, Borås, Eggvena och Karlsborg i väster och Motala, Linköping, Norrköping och Stockholm i norr, men de flesta i Gränna, Huskvarna, Jönköping och övriga Jönköpings län.

Jag har upplevt allt mellan fiasko inför tusen personer till succé inför mer än 1200 åskådare.

Jag har spelat dansmusik för åtta (8) personer!

Jag var aldrig den främste, i bästa fall tvåa, oftast trea, men jag gjorde mitt och oftast var det OK, några gånger bra.

Jag har fått många vänner och bekanta genom musiken, främst Jocke, Leif och Staffan i The Fox Hunters, och såvitt jag vet inte en enda fiende eller ovän.

Högsbydagen var finalen, och en värdig sådan.

Numera spelar och sjunger jag mest ensam för mig själv, men vill du att jag ska spela för dig och din publik så ring 20075.

Jag behöver ingen ersättning, eftersom jag tycker att det är roligt att fortfarande kunna ta några ackord och toner.

Hör av dig!


2 kommentarer:

  1. Tror ingen kommer att höra av sig, har vi inte hört nog av dina taffliga försök att låtsas som att du kan spela?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Unknown!
      Fel! Två hittills som tycker att jag kan låtsas spela för dom.
      Nästa oförskämda kommentar avvisas.

      Radera